16.1.2008

Hyvin marinoituneita...

Kävin äsken lankavarastoni (tai siis sen osan siitä, mikä on ollut vaatehuoneessa, nuo kolme isoa paperikassillistahan mulla on vakituisesti ollut tällä olohuoneen puolella ;)) läpi muuttoa varten. Tein sitten sieltä löytöjäkin - muutamia hyvin marinoituneita ufoja sekä lankoja... Tämän vauvannutun olen tehnyt joskus seitsemisen vuotta sitten - ei oikein onnistunut ja siksi jäi menemättä suunnitellulle saajalleen. Hihat on ihan kitsakkeet, tuskin noihin edes vastasyntyneen kädet menis... mutta enpä ole selvinnyt purkamaankaan. Ai mikä pingotus? En todellakaan pingottanut silloin kappaleita ennen yhdistämistä, ja sen kyllä huomaa! ;)
Kirjoneuleita ei ole tullut hirveästi harrastettua - tässä syy. Neule kupruilee vaikka muille jakaa. Muistelen, että jostain otin tuon selkäpuolen ja varren kuvion ja muuten sitten tein omasta päästä. Lapasia on siksi kaksi ja yksi aloitettuna, kun tuohon ekaan, josta näkyy tuo selkäpuoli, tein niin tyhmän näköisen kämmenpuolen, ettei mitään rajaa... tuskinpa näitäkään koskaan valmiiksi tulee tehtyä. Parempi olis jos purkaisin, on tuo lanka kuitenkin 7veikkaa.
Keskenään hieman erikokoiset (näin muistelen, mutta en nyt huomannut eroa) sukat ja itselleni himpun verran pienet. Seiskaveikasta nämäkin, joskus viisi vuotta sitten taisin nämä neuloskella ja päättelykeijulla olis töitä. Kelpaisikohan nämä johonkin hyväntekeväisyyskeräykseen?
Kaksi yksinäistä sukkaa, seiskaveikasta molemmat. En ole varma, löytyisikö pareihin riittävästi lankaa... isän joululahjapiponhan tein samoista langoista kuin tuon sini-harmaan sukan. Joskus 2-3 vuotta sitten tein nämä, sitten taisi loppua kesken innostus.
Tämän verran minulla on sellaisia lankoja, joista tuskin tulen tekemään yhtään mitään - kelpaisikohan nämä vaikka kirpparille? Ei luonto antais periks laittaa roskiinkaan... Noista vaaleansinisistä ja valkoisista Pirta acrilla -langoista piti joskus 15 vuotta sitten tulla minulle kirjoneulepaita, mutta purin aloituksen viitisen vuotta sitten. Violeteista Pirta atlantoista neuloin 16 vuotta sitten itselleni neulepaidan, ja nuo pari kerää jäi silloin yli. Lisäksi tuossa on erilaisia jämiä erinäisistä projekteista, nuo Popit ovat uusimpia näistä, olisko neljän vuoden takaa. Eli hyvin marinoituneita lankoja ja ufoja löytyy täältäkin. ;)

4 kommenttia:

AnneM kirjoitti...

myyntiin vaan, laita vaikka blogiisi tiedot! Kyllä lanka aina kauppansa tekee ;D

Kristiina kirjoitti...

AnneM: Varmaan pitäis testata kelpaako nuo kenellekään! :D

Anonyymi kirjoitti...

Niin menee ristiin tämmöiset asiat. Mun mielestä noi kirjolapaset on just ihanat ja oon sellasia aikonut tehdä iät ajat, enkä ole vaan saanut aikaiseksi. Myy tai vaihda nuo sukat mulle, mulla on nimittäin vain parit villasukat ja jalka on pieni. Ja väritkin on just jees. :)
Olen ollut niin kiireinen töissä, etten ole pysynyt taas perillä blogeista. Toivottavasti sulla menee hyvin.

Kristiina kirjoitti...

Tiinapiina: Muuten voisinkin vaikka heti sulle laittaa nuo sukat tulemaan, mutta menee ainakin heinäkuulle, ennen kuin olen lähelläkään noita sukkia... ;) Enkä voi mennä vannomaan, että muistini toimii kesällä - mutta muistuta minua, niin mielihyvin luovun noista sukista, jos ne vaan kelpaa! :D