3.6.2008

Kaipaus

Niin se vain alkaa lähestyä loppuaan tämä vaihtolukukauteni, ja pitää (tai siis on pitänyt) alkaa miettiä elämää koto-Suomessakin. Tänään varmistui opiskelija-asunto, joten se puoli on ihan hanskassa! :) Ja se on siis yksiö, eikä solu - kyllä tää solumeininki alkaa mulle riittää... Heinäkuun alusta mulla on taas oma vessa/suihku ja keittiö huoneen lisäksi, jei! Pientä stressiä ehdinkin jo repiä, että miten saan asuntoasian järjestymään, mutta helposti ja nopeasti kaikki kävi, kun vaan jotain päättää...

Tietyllä tavalla olen iloinen (mutta toisaalta on haikea olo), kun tiedän, että kohta olen taas takaisin Suomessa. Tähän voisinkin vaikka listata asioita, joita olen kaivannut Suomesta vaihtoaikana:
  • ystäviäni ja perhettäni
  • saunaa
  • oma rauhaa (vessa/suihku/keittiö) = oma koti
  • lavatansseja ja keikkoja
  • Suomen luontoa, kesää ja valoisia öitä
  • lankavarastoani ;) ja muita omia tuttuja tavaroitani (kirjat, levyt, astiat...)
  • siideriä (sitä saa täällä vain irkkupubeista, ei kaupasta)
  • irtokarkkeja (ei täällä ole hyviä...) ja suomalaista suklaata (esim. Fazerina ja Geisha)
  • sitä, että pankki- ja luottokortit käy melkein paikassa kuin paikassa maksuvälineenä - täällä on pakko olla koko ajan käteistä, koska saksalainen pankkikorttikaan ei käy joka paikassa, luottokortit vielä harvemmassa maksuvälineenä
  • hyvää raanavettä, josta saa hyvää teetä ja kahvia (täällä vesi on todella kovaa, eikä teen juominen ole mikään nautinto...)
  • oman yliopiston terveellisiä ruokia verrattuna paikallisen Mensan annoksiin
Siinäpä varmaan tärkeimmät, nuo tulivat ensimmäisenä mieleen. Sen olen huomannut täällä ollessani, että jokaisessa maassa on omat hyvät ja omat huonot puolensa. Mutta silti olen aina sydämeltäni suomalainen, vaikka missä asuisin. :) Ehkä pitää jonain toisena päivänä sitten listata ne asiat, joita tulen kaipaamaan täältä, kunhan palaan Suomeen - ihan tasapuolisuuden nimissä. Ehkäpä alan taas tikuttelemaan säärystintä (jokohan saisin sen tänään loppuun?) ja mietiskelemään asiaa...

Ei kommentteja: